RETETA ZILEI!

by

O Reteta Delicioasa!

Am citit pe internet de o reteta ce se arata delicioasa: “Vitel cu masline, telina si rosii – reteta Montignac” (Gustos.ro). dar vitelul este scump si greu de gasit (ma refer la muschi de vitel). Asa ca m-am hotarit sa improvizez si pentru ca totul a iesit delicios m-am hotarat sa ofer ideea:
 
1. Am tocat in cubulete (ca pentru ciorba): 2 cepe de apa, 2 morcovi, 5 tije de telina, o capatana de usturoi; I fir de praz (grosut) l-am tocat rondele. Am taiat felii circa 500 grame de ciuperci albe. Le-am calit toate la un loc in 2 linguri de ulei de masline.
2. O bucata de circa 1. 5 kg de muschi de vaca am taiat-o in cuburi potrivite si le-am calit tot in ulei de masline (2 linguri).
3. Am deschid 2-ua cutii de rosii tocate (circa 800 grame), am pus o lingura rasa de vegeta, piper (dupa gust), si un sfert de pahar de vin rosu. Am tocat marunt: o frunza de busuioc verde, o crenguta de cimbru verde si o frunza de dafin (uscata).
4. Am ales circa 150 grame masline negre si nu prea sarate (daca sint sarate tinute la apa rece isi mai pierd din sare)
Am pus totul in Crock Pot (oala de ‘fiert” incet). Am setat pe high si am lasat sa lucreze circa 5 ore din momentul in care incepe sa “clocoteasca”. (daca nu aveti Crock Pot, cred ca intr-o oala cu pereti grosi si pe foc minim va avea acelasi efect, probabil timpul va trebui redus la 1 1/2 – 2 ore, sau cind lichidul incepe sa scada si carnea devine frageda, precum friptura inabusita; sau pus totul in cuptor pe 400F, acoperita cu o folie de aluminiu si tinuta cam 2 – 3 ore).
 
Ti se invarte nasul inca de cind de pe foc! Delicioasa fripturica mea, si desi pare laborioasa mie mi-a luat cam 45 de minute pregatitul, restul a fost pe seama lui mister Crock Pot (eu am lasat peste noapte si am inchis-o cind m-am sculat sa hranesc pisicutele mele).
Pofta buna!
One Response to “RETETA ZILEI!”

  1. Radu Humor Says:

    Multumesc ! eu mai mult sotia, mea mai putin,cred, desi nu recunoaste, ca ea va trebui sa o faca. Eu sunt doar cu aprovizionarea….

Leave a Reply

